2012. január 3., kedd

Szótanulás - időjárás

Már vagy háromszor ültem neki, hogy ezt az időjárás témát megszerkesszem. Hát hiába, ez egy iszonyatosan unalmas téma. Mit tehetünk...

Na de, aki múltkor a hónapok neveinél végignézegette a gyerekoldalt, máris számos évszakokkal, időjárással kapcsolatos szóval gazdagodhatott. Én a következőket szemeltem ki magamnak:

la nieve - hó
nevado/a - havas, hófedte
hacer muñeco de nieve - hóembert építeni
el
muñeco - baba
la manzana - alma
el zumo - gyümölcslé
la flor - virág
descalzo/a - mezítláb
la hierba - fű
en la playa - a tengerparton
el árbol - fa
la hoja - levél, lomb
mil - rengeteg, sok
la agua - eső
llueve - esik az eső
los pajaritos - kis madarak
la arena - homok

De hogy egy kicsit strukturáltabbak legyünk, nézzük meg, milyen szavak vannak az időjárásra.

Szintén egy gyerek oldalon, ezúttal a BBC-én ismerkedjünk először interaktívan egy kicsit a szavakkal! Alkothatunk mondatokat is, ha úgy tetszik.

Az allgemeinbildung.ch-n, a spanyol szekció cielo részén pedig megtanulhatjuk, mi minden fordul elő még az égen. Hát ezek itt:

el sol – nap
la luna – hold
la estrella – csillag
la cometa – üstökös
el planeta – égitest

la niebla - köd
el humo – füs
la lluvia – eső
el arco iris – szivárvány
la nieve – hó
el viento – szél
la nube – felhő
el relámpago – villám
la tempestad – vihar, szélvihar
la tormenta – vihar (tengeri)

Quizlet itt, ez alkalommal nem találtam megfelelőt, szóval én szerkesztettem meg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése